Motivation vs. Performance Management

Skab lysten til bedre resultater

Har du som leder tænkt over begrebet ”Performance management”?

Hvad er det for en opgave, du tager på dig, når du udøver ”Performance management”?

Oftest kommer performance management i spil, når en medarbejder ikke leverer de ønskede resultater, og oftest bliver det en samtale, som har sit ophav i Frederick Taylors principper om ”scientific management”, d.v.s.- og meget forenklet – her er en opgave, den skal løses således og det tager x tid.

Som leder sidder man med en bunden opgave, hvor man ud fra et økonomisk perspektiv, skal få en medarbejder til at komme tilbage på sporet af de aftalte resultatkrav. Og til at hjælpe sig, har man sommetider, afhængigt af hvilken slags medarbejder det drejer sig om, nogle incitamenter og evt. også et konkurrenceelement.

For mange ledere er det bare ikke den bedste dag på kontoret.

Hvad nu hvis du som leder fokuserer på noget andet?

Har du nogensinde lavet den øvelse, hvor nogen beder dig strække dig så højt du kan?

Ja? Har du så også oplevet at du faktisk, hvis du bliver motiveret til det, kan strække dig lidt mere?

Det er faktisk også ”Performance management”. Her tager lederen udgangspunkt i det psykologiske perspektiv, hvor det handler om at frisætte udviklingspotentialet gennem coaching, anerkendende feedback og selvrealisering.

Lyder det svært eller ukonkret? Hvad hvis du helt konkret kunne måle din medarbejders motivation, trivsel, stress og de-motivation. Dermed kan du få helt konkret information om, hvad der hindrer din medarbejder i at blive 100 m mester til sit arbejde? Så kan du løfte din konkurrenceevne med din stærke, engagerede organisation som konkurrence paramenter og du kan gøre det ud fra målbar viden.

Lyder det interessant?

så kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at løfte din organisation. VI glæder os til at høre fra dig

Kontakt os uforpligtende
Puls Human Relations ApS
Mariegade 8A, 6400 Sønderborg
CVR 36736488

Maj-Britt: +45 27 79 21 14
Marck: +45 20 85 75 85